Home » Духовно развитие » Практикуване празнота на ума.

Практикуване празнота на ума.

yoga_mind.body_.jpg

В усамотение, когато умът притихне и не скача от мисъл на мисъл, а просто е тих, вслушай се в него. Какви звуци издава? От къде идват и на къде отиват?

Обръщаш ли се към ума си да го чуеш?

Практикувайки често празнота на ума, лека полека ще започнеш да забелязваш какво идва, защо точно това, защо точно в този момент, какво точно е и просто го наблюдавай, нищо повече – идва и си отива – отминава. Бъди му само страничен наблюдател.

Защо ни е необходимо практикуване празнота на ума?

По време на тази практика забележи как нещо идва в ума ти, приеми го, усмихни му се, а после нежно го пусни да отмине, да си отиде. И обърни внимание как се отнасяш към идващото. Ако е емоция – пускай я, не се вкопчвай, търпеливо практикувай наблюдение.

Това само по себе си е много успокояваща практика. Тази практика не води до мъдрост или прозрения, дори обратното – целта й е не осъзнаване и опознаване на себе си като ЕГО, а начин за успокоение, начин да избягаш от всичко, да развиваш състояние на транс, на медитация, на хипноза.

Как става?

Не се концентрираш, а се отпускаш – нежно и вещо, с приемане и смирение.

Ако ти е трудно сам, заповядай всяка събота от 14ч. на Духовни практики

Advertisements

Коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: