Home » 2017 » July » 25

Daily Archives: July 25, 2017

Променяй себе си, не другите.

change-your-career

 

Как ми се иска да променя майка ми, баща ми, сестра ми, брат ми, мъжа ми, една  приятелка от детството, една колежа в работата, шефката ми най-много! Защо не мислят като мен! Защо не реагират като мен? Защо не ме разбират? Минах през толкова много курсове, тренинги, лекции за личностно развитие, толкова съм различна, променена, осъзната, защо не мога да променя и другите? Използвам инструменти, техники, хитринки – и нищо.

Трансформирането на близките, роднините, колегите не става точно така. Не е наша работа ние променяме другите. Нашата работа е да работим единствено и само върху самите себе си.

Невероятно е, но когато започнем да го правим, другите някак си се адаптират и променят спрямо нас, променят начина си на реагиране спрямо нас.

Първоначално ние само си мислим, че сме различни. Само си мислим, че сме променени, някак по-осъзнати. Но истинската промяна идва тогава, когато другите я забелязват. Когато ни кажат: Я, виждаш ми се по-спокойна, по-усмихната, по-уверена, какво е станало с теб. И нещо повече – най-близкото ни обкръжение неусетно за нас е станало различно, променено – по отношение на нас.

По пътя на промяната бихме могли да помолим някой близък на нас човек, на който имаме доверие, за обратна връзка. Да ни каже как изглеждаме в неговите очи, дали той ни вижда променени, различни. Добре е да си позволяваме това любопитство, без да правим предварителни преценки  и без да сме изпробвали как точно стоят нещата. Добре е да си позволяваме нови и нови начини да учим повече и повече, увеличавайки изборите си относно това как действаме, как ще действаме, и реагираме на нещата около нас. Нека това любопитство да бъде насочено освен към нас, и към другите. Ако другите не реагират като нас, си струва да разберем какво ги мотивира и това ще ни даде нови възможности за комуникация с различните от нас, без да се чувстваме объркани или неразбрани.

По пътя на личностното си развитие често забравяме от къде сме тръгнали и колко много сме постигнали. Добре е да се поздравяваме сами, да се потупваме сами по рамото, да се радваме на успехите си. И да продължаваме все по-целеустремено напред за постигане на още и още. Стъпка по стъпка. Заслужава си!

 

Още по темата на  Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

Как да изграждаме успешно разбирателство?

426x282xistock_000015379285xsmall-jpg-pagespeed-ic-ovjy2vbclc

Разбирателството между двама души е нещо, което се случва несъзнателно, инстинктивно. За разлика от неразбирателството, което веднага забелязваме.

Представете си, че стоите в помещение с много хора. Наблюдавате двойка, която комуникира помежду си. Не чувате какво си говорят, не ги познавате, но след 5 секунди може да кажете категорично дали тези двамата са в хармония помежду си или не. Хармонията се забелязва в израженията на лицата им,  в жестовете им, в стойките им. Ето това е едно успешно разбирателство.

Наблюдавате друга двойка. Не чувате какво си говорят, но долавяте напрежение в телата им, единият жестикулира, другият сякаш се свива и отбранява, от време на време поглежда към пода, сякаш е виновен за нещо.. За същите 5 секунди време можете да се ориентирате, че тези не са в разбирателство.

 

Как да изграждаме успешно разбирателство?

 

  1. Слушай внимателно събеседника си. Гледай го в очите, кимай, усмихвай се с разбиране и съчувствие. Покажи заинтересованост.
  2. Наблюдавай жестовете му и леко започни да го копираш, без да е натрапчиво и смущаващо.
  3. Казвай в отговор „аха“, „разбирам“, без да използваш частицата „но“.
  4. Наблюдавай позата на човека дали е заключена (кръстосани ръце и крака). Покажи му една отворена позиция – така бавно и постепенно започвате да изграждате помежду си доверие и съгласие.
  5. Обърни внимание на тона и височината на гласа, на скоростта на говорене. Опитай се да отговаряш с подобен тон и височина на гласа.
  6. Следи дишането на човека срещу теб – плитко ли е, дълбоко ли е и започни да дишаш със същата скорост.
  7. Отговаряй, като наблягаш на важни за теб думи на издишане на събеседника ти. Това успокоява и човек минава в състояние на лек транс.
  8. Какво точно ти казва човек, има ли съответствие с езика на тялото му?
  9. Открий общото помежду ви и се съсредоточи върху това.
  10. Не спирай да показваш уважение към човека, да се усмихваш и да се напасваш към него.

 

Предлагам ти да направиш следния експеримент:

 

Проведи разговор с поне 3 души. Целта ти е разбирателство. Наблюдавай какво прави всеки един поотделно с тялото си. Експериментирай с имитирането умерено и незабележимо, като обърнеш внимание на следните неща:

 

Глава – на къде гледа;

Ръце – кръстосани ръце, отворени ръце, ръце на кръста, в юмрук….

Жестове – ръкомаха ли или е по-обран

Крака – свити, опънати, подгънат единият…

Дишане – бързо, бавно, плитко, дълбоко, повдигат ли се гърдите или корема

Лице – усмихнато, напрегнато, отпуснато, веждите сбръчкани ли са, мига ли често

Движения – главата на къде се мърда, краката клатят ли се, ръцете как се движат

Тяло – цялостна стойка, позата

 

Още за изграждането на успешно разбирателство ще научите на Обучителен курс на тема: Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?

 

 

 

business conversations

SOS – стеснителна съм.

6

Стеснителността е нещо неприятно. Свиваш се, потят ти се ръцете, сърцето ти бие учестено, изпотяваш се целият, стомахът ти е свит на топка, а наложи ли се да кажеш нещо – заекваш, изчервяваш се, глътваш си граматиката. Не можеш да се съсредоточиш върху същественото, защото мислите ти убягват. И колкото повече се опитваш да се владееш, толкова повече стигаш до още по-голямо напрежение.

Познато ли ти е?

Стеснителността има и друго лице – харесва ти да си център на внимание, бърбориш много, без да спираш, скачаш от тема на тема.

И в единия, и в другия случай става дума за едно и също – несигурност, липса на самочувствие, липса на вяра в себе си, на доверие и обич към самия себе си.

Как да се справим със стеснителността? Какво да направим за собственото си самочувствие?

Отговори си на следните въпроси:

  1. Кои са моите силни страни (напиши поне 10 отговора). Това упражнение води до самоувереност.
  2. С какво се гордея? (напиши поне 10 отговора).
  3. Какво правиш толкова добре, че другите го забелязват?

Други начини за преодоляване на стеснителността:

  • Дихателни упражнения. Контрол на дишането. Медитация, хипноза, Духовни практики
  • Развиване на доверие в себе си – дава сигурност и повишава самочувствието – чувствате се по-спокойно.
  • Търсете предизвикателства – излезте от удобството и установете контакт с непознат.
  • Излизайте от зоната си на комфорт бавно, стъпка по стъпка.
  • Бъдете истински – нека чувствата говорят. Не потискайте страха си. Бъдете автентични.
  • Наблюдавайте се отстрани, сякаш се случва на някой друг, а не на вас. Какво бихте посъветвали някой, който се стеснява също като вас?
  • За всеки малък успех – ВЪЗНАГРАДЕТЕ СЕ!

Заповядайте на Обучителен курс на тема: “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП” от 31-ви януари 2017г. (https://www.eventbrite.com/e/28938148782)

Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

 

 

 

 

 

 

Тренинг “Как да поддържаме висока вибрация?”

34

Какво означава висока вибрация?

– Животът ви е изпълнен с цели, мечти, истинност.
– Имате способността да привличате всичко, което желаете.
– Събитията се случва с бързи темпове.
– Не приемате нещата лично.
– Превръщате се в наблюдател и приемащ.
– Учите се да се отпускате, да пускате контрола.
– Имате способност да изменяте негативното в позитивно.
– Живеете в лекота.
– Освобождавате се от ограничаващи вярвания.
– Изпълвате се с нови позитивни убеждения.

ТЕХНИКИ ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА ВИСОКА ВИБРАЦИЯ:

1. Заземяване Представете си, че пускате корени в земята. Това не позволява към вас да идват негативни енергии. Не позволява да се закачат хора, които да се хранят от вашата енергия и да я източват.

2. Измитане. Мислено изметете с метла негативната енергия през входната врата. Вземете си душ и всичко, което е останало, нека изтече през канала.

3. Изхвърлете от менюто си храни с изкуствени добавки и увеличете количеството на суровата и качествена храна.

4. Създайте защитна стена около себе си като включите въображението – съзнанието е това, което може да материализира всичко.

5. Не манипулирайте чужда свободна воля.

6. Променете мислите си.

7. Живейте в настоящия момент. Нужна е практика и повторения. Всеки ден по 2 минути, по 5 минути – упражнявайте се. Не позволявайте ума ви да се движи напред-назад – от минало към бъдеще, от бъдеще към минало. Почувствайте това, което ви се предлага СЕГА. Вижте цялата палитра на това, което ви заобикаля СЕГА. Потопете се в настоящия миг.

8. Формулирайте желанията си в положителни утвърждения. Мислете за това, което искате, а не за това, което не искате.

9. Дишайте дълбоко и се фокусирайте върху дишането. Усетете всеки един дъх.

10.Обичайте безусловно. Обичайте себе си без вина, без страх. Обичайте другите, приемайки ги като част от удивителен жив вселенски организъм.

Срещате ли трудност при някое от изброените неща?

Заповядайте на тренинг: Как да поддържаме висока вибрация?

Дата: 10.10 (понеделник) от 19:00 до 20:30ч.

Къде: гр. София, ул. “Козлодуй” №100

Цена: 30.00 лв.(може да платите на място)

ПОДАРЪК: тренинг “Женска енергия” на 17.10 от 19:00ч. до 21:00ч.- безплатно!

С предварително записване на е-mail: svetlushall@gmail.com

GSM: 0888927870, 0885129269

Водещ: Светла Трифонова – НЛП терапевт

Как да управляваме емоциите си?

Twenty portrait of a woman with differnet expressions

За да управляваме емоциите си, първо трябва да ги разпознаваме.

 Силните отрицателни емоции като: гняв, възмущение, яд, отчаяние, раздразнение, ненавист могат да опорочат способностите ни да възприемем реалността вярно. Крайни състояния като омраза, ярост, безсилие пречат да мислим ясно.

Силните положителни емоции като: щастие, блаженство, удоволствие, тръпка, радост, еуфория могат да ни направят прекалени оптимисти и да ни подтикнат към безразсъдни рискове и щедри обещания, които да не можем да изпълним.

Тъгата води до мъка, мрачно настроение, меланхолия, самосъжаление, самота, чувство за отхвърляне, чувство за отчаяние, а понякога – до депресия.

Страхът предизвиква тревожност, притеснение, нервност, раздразнителност, а понякога – фобия и паника.

Радостта поражда удовлетворение, забавление, гордост, чувствена наслада, благодарност, вълнение, а понякога – мания.

Любовта  е символ на приемане, приятелски чувства, доверие, удоволствие, отдаване, обожание, очарование.

Срамът върви ръка за ръка с вина, угризения, унижение, съжаление, огорчение, разкаяние.

 

От друга срана чувствата говорят за висока емоционална интелигентност, която може да помогне да вземем правилни решения.

Ние сме тези, които възприемаме реалността и решаваме как да действаме въз основа на възприятията. От нас зависи какво ще правим с тази информация и животът очаква поръчките ни. Ако не го правим ние, някой друг ще го направи вместо нас.

 

Ако вие е трудно да управлявате емоциите си, заповядайте на Обучителен курс на тема: Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?

 

Защо се сърдим?

resentment-hoarder

Случвало ли ви се е да се почувствате неразбрани и нараненото ви его да се свие, да се смали и да се нацупи? Дистанцирате се от този, който ви причинява болката и не искате повече да разговаряте с него. Точно като дете,  което казва: Не искам повече да си играя с теб! На ти си парцалите, дай си ми куклите!

 

Защо се сърдим? И способни ли сме да разпознаваме и изразяваме собствените си чувства?

Понякога явно показваме, че сме наранени, очаквайки другият да ни утеши, да ни се извини.

Друг пък казваме: О, не се сърдя! Хич не съм сърдит.

Но дали изражението на лицето и стойката на тялото не казват друго?

 

Истинските емоции на хората рядко могат да се разгадаят.  В повечето случаи те се изразяват не с думи, а по други начини. Ключът към разгадаването на чувствата на другите е способността да се разчитат невербални сигнали: тон и височина на гласа, жестове, изражение на лицето, стойката на тялото, неговата стегнатост или отпуснатост. Когато някой ни говори, важно е да сме погълнати от това, което разказва, от това какво чуваме, но и да обръщаме внимание как човекът говори – спокойно ли, тревожно ли или напрегнато. По време на общуване се изгражда емоционална връзка, силата на която се отразява в синхрона на физическите им  движения, докато разговарят – белег за близост, който обикновено не се осъзнава. Единият ръкомаха, другият кима, а понякога започва и той да жестикулира. Единият отбелязва нещо важно, напряга тялото си, потърква ръце или се надига леко от мястото си, а в същия момент другият се отпуска назад, затаява дъх и ококорва очи.  Движенията могат да бъдат едва доловими или ясно различими – зависи от темперамента на човек. Но темперамента на човек не е неговата съдба.

Хора, които са по-големи оптимисти, имат цели, които преследват, борбени са и не се оставят на гребена на тревогата, тъгата и депресията, страдат по-рядко от наранено его, по-рядко пропадат в емоционални дупки, по-стабилни са емоционално и са по-склонни бързо да простят на другите. Осъзнават добре собствените си емоции и тези на другите хора. Не приемат нещата лично. Вярват, че могат да се справят с всяко предизвикателство, което се появи на пътя им. Познават силните и слабите си страни, своята лична ефективност и са склонни да поемат по-големи предизвикателства в своя път на развитие и усъвършенстване.

Хора, които са по-скоро песимисти,  опитвайки се да контролират всичко в живота си, мислейки си, че знаят всички отговори, вероятни постъпки и реакции на другите, са по-склонни да се сърдят. Те се чувстват неразбрани, необичани и самотни. Чрез сърдене манипулират отсрещния човек, карат го да се чувства виновен, сякаш е сгрешил в реакцията си и трябва бързо да се поправи. Чрез сърдене те искат специално внимание и засвидетелстване на добри чувства и отношение.

Умението да разгадаваме и разбираме емоциите си е важна способност. Нужно е развиване на емоционална интелигентност. Независимо дали става дума за това да контролираме импулсите и емоциите си или да наблюдаваме и регулираме настроенията, всичко това ни помага да мислим, разсъждаваме и анализираме по-добре. Нещо повече – чрез разбиране и осъзнаване  на емоциите си, ние се учим да „хващаме“ творческия ни импулс, да го изследваме и да се гмуркаме в потока…

Още може да научите  на Обучителен курс на тема: Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?

 

 

Три ключа за използване на езика.

language

За какво ни служи езикът?

  • за да говорим какво мислим;
  • за да не говорим какво мислим.

“Казана дума, хвърлен камък.”

Колко малко ни трябва – малко думи, но казани на място!

Има мълчание, което трябва да слушаме.

Как да използваме езика така, че да се харесваме на хората?

  1. Поставете човека в центъра на вниманието. Слушането понякога е по-ценно от говоренето.
  2. Интересувайте се искрено от него. (Как си?)
Често се случва едно да мислим, а друго да говорим. Това лицемерие в практиката има своето място и роля – да постигнем добър разговор без да нараним никой.
Често се случва когато сме нервни поради всевъзможни причини, да си го изкарваме на най-близките си, използвайки обидни думи. Защо? Можем да си го спестим чрез т.нар. Аз-ова комуникация (а не чрез егото).
Три ключа за използване на езика:
1. Каква ми крайната цел в разговора? Изясняване какво искам.
2. Какво да говоря, за да я постигна? (Езикът като инструмент на убеждението)
3. Слушане и приемане  думите на другите. Това не означава непременно съгласие и примирие, а означава да уважим чуждото мнение.
Една техника за използване на езика:
Повтаряме думите на този, с който комуникираме и добавяме съюзът “И”, за да изкажем на глас и нашето мнение.