Home » 2017 » May » 26

Daily Archives: May 26, 2017

Как да променим начина, по който се чувстваме?

th

Обърни внимание какво се случва, което провокира в теб проява на негативни емоции – гняв, яд, раздразнение, тъга, хаос… Бъди осъзнат от къде тръгва всичко. Обикновено е някаква конкретна случка, но не тя сама по себе си е причината. Тя е само поводът. Причината се състои в онзи поток от мисли, които се изливат на мига. А тези мисли са напълно автоматизирани – ужасна съм, за нищо не ставам, ще умра, всичко е отвратително, защо на мен, хората са отвратителни…. и много други. Така се появяват негативните емоции.

Как да се справим? Как да променим начина, по който се чувстваме?

  1. Кажи си СТОП. Бъди осъзнат какво се случва. Знай, че всеки има свой начин на реагиране. Какъв е твоят начин? Това е ИЗБОР – как да реагираш – като се “закачиш” и се разгневиш или като не се “закачиш” и бъдеш неутрален.
  2. Не потискай емоциите си, виж ги, наблюдавай ги, анализирай ги. Кои автоматизирани мисли са ги породили. Дишай дълбоко и започни една по една да отхвърляш мислите – те не са истина за теб. Практикувай го всеки път, когато усетиш, че започва да се надигат негативни емоции.
  3. Движи се, направи нещо с тялото си. Направи няколко упражнения, ако имаш възможност – тичай. Не спирай да дишаш дълбоко.
  4. Въпреки надигащата се тревожност, говори си позитивно. Спомни си как си се справил в подобна ситуация преди. Влез в тази конкретна ситуация, виж я с очите си, почувствай удовлетворението от себе си. Така ще намалиш за секунди тревожността. Винаги има конкретна ситуация,  нужно е само да си я спомниш – хубаво нещо, което си постигнал, с което се гордееш. Тази техника действа в много ситуации.
  5. Храни се здравословно, пий много вода. Някои хора в състояние на потиснатост и тревожност пият кафе, пушат цигари, употребяват алкохол, за да се отпуснат. Това може би води до краткотрайно облекчение, но по -често довежда до други проблеми.

Това е само малка част от начините за справяне с емоциите – някои са по-ефективни от други, а трети вие сами може да намерите за себе си.

НЛП (Невро-лингвистично програмиране) осигурява много техники, които позволява всеки сам да избира емоциите си и да осъществява дълготрайни промени по пътя на личностното си развитие.

Още по темата на  Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

 

 

 

Мантра – връзката с Бог.

mantras

Многократното повтаряне наум на дума, фраза (МАНТРА) установява връзка с Бог. Може да се повтаря по време на медитация, йога, а може да се използва и в ежедневието.

Мантра е една дълбинна практика на ума. Съсредоточавате се върху думата. Тази дума може да е ОМ, АУМ, ЛАМ, ВАМ… Смята се, че звукът ОМ е създал материята, изтегляйки материята от Празнотата. Фразата трябва да е кратка, звучна, трябва да съдържа свято или свещено име. Силата й се крие в самото повтаряне. Самата дума носи вибрации при произнасянето й. Произнасяйте я бавно и концентрирано. По всяко време може да я повтаряте – докато отивате на работа, докато се разхождате, докато пазарувате, докато миете чинии или тичате в парка.

Като спрете да я повтаряте, фокусирайте с върху чувствата и усещанията си.

Използвайте я в момент на страх, болка, гняв, при силни емоции. Мантрата води до трансформация, пречиства ума и емоциите, води до изцеление на тялото – ментално, емоционално, физически.

Когато чуваме думите често, това повторение води до повишаване на здравето, до пречистване и лечение. При концентрирането и повторението се изисква дисциплина. Умът скача, блуждае, иска да спре, да избяга другаде, връщате го тук и сега. Умът бавно притихва и се дисциплинира – започва да слуша.

Този начин на медитация помага при самолечение. Една добра мантра е АВЕ МАРИЯ. Изпълва те със спокойствие дори в най-трудните моменти.

Когато не сте заети, в ума ви кънти мантрата. Това е директната ви връзка с Бог.

Заповядайте на Динамична медитация на Ошо всяка сряда от 18:00ч.

Динамична медитация

Пази се, човече.

Животът ни учи на всичко, което ни трябва. Дава ни всичко, което можем да понесем.
Идват хора, случки, събития при нас с една единствена цел – да бъдем по-добри хора, по-осъзнати, по-будни.

Пази се, човече!
1. ОТ ОТРИЦАТЕЛНИ МИСЛИ…
Мислите са всичко. Те ни носят живот, животът – действие, действието – смисъл. Светът е това, което мисля. Случващото се е хубаво или лошо според мислите ми и начинът, по който аз ги избирам. Аз управлявам мислите си.
“Най-високото положение, до което е достигнала човешката мисъл, е Истината. Дойдеш ли до това положение, ти си доволен от всичко.” Петър Дънов. Мисли по-ярко, по-светло, по-положително и действията ти ще бъдат безупречни.

2. ОТ НЕГАТИВНИ ХОРА…
Пази се от тях, човече. Те изсмукват всичко живително от теб. На всички ни се случва да преживеем нещо тежко, на на някои хора начинът им на живот е да се жалват, да търсят някой виновен. Защо да се разпиляваш като им обръщаш внимание? Съсреодоточи се върху сродните души, тогава даването ти ще е най-смисленото и естествено нещо – даване на грижа, внимание, любов. Връзката с хубави хора, любими, смели и всеотдайни, е споделен път в пътуването, наречено живот. Намирай време да оставаш в тишина – най-добрата компания си си ти самият. Как общуваш със себе си?

3. ОТ УСПЕХА…
Стигнеш ли до връхната точка – дай боже всекиму!
Върхът е покорен, мечтата се е сбъднала. Пътят е зад теб. Забравил си за болките. Жертвите са си стрували.
А сега на къде? Спрял си. А посоката е важна. Успехът замъглява, успива. Трябва ти действие, вършене, активност. Успехът е най-временното нещо, ако спреш и забравиш да продължиш, забравиш да се изкачваш. Има нови върхове, още по-величествени, още по-стръмни, но с нови гледки, които можеш да видиш и да се насладиш, само ако си там, на високото. На новата височина.
Пази се, човече, от успиване!