Home » 2018 » March » 26

Daily Archives: March 26, 2018

Advertisements

Гневът като учител.

thD5CM5HNY

Когато гневът се използва в негативен смисъл – като разрушаване, като нещо деструктивно, гневният  човек е като ковач с пирони по стена. Остава дълбоки бразди, дори да извади след време пироните.

Когато се търси ползата от гнева, той би могъл да се превърне в добър учител, като “урок”, който носи познание.

Всеки гняв започва от някаква случка и се надига от появилите се на мига мисли, породени от точно тази случка. Има връхна точка и последващ спад.

Ако знам, че този цикъл е пагубен за мен, не ми харесва или просто искам да мога да се владея, процесът на промяната става възможен за мен. Защото знам, че не искам да продължавам по стария начин.

Едно упражнение помага да се видиш отстрани и да постъпиш по нов начин, когато усетиш, че в теб започва да се надига гнева:

Представи си, че не на теб, а на някой друг човек, се случва нещо кофти – някаква неприятна ситуация и последващ я гняв. Погледни се отстрани и си кажи:

1. “Ако бях на твое място, щях да се чувствам…….” и отговори каквото ти идва в тази конкретна ситуация.

2. “Ако бях на твое място, щях да кажа….” и отговори какво ти идва.

3. “Ако бях на твоето място, щях да постъпя…” и отново отговори каквото ти идва.

Като се  погледнеш отстрани, това дава възможност бушуващите емоции в момента да се успокоят. Дава възможност да проявиш малко търпение и да осмислиш по нов  начин ситуацията. Тази техника помага да се разсеят силните емоции и оттам – да се преобразуват.

Най-добрият вариант е тази нова преобразувана енергия да се насочи към творчество.

Непреобразеният гняв става хроничен и част от живота на човек, който винаги намира начин и повод да се чувства тъжен, нещастен, наранен, депресиран, самотен. Зад гнева стои болка, разочарование, изолация.

Човек се чувства често гневен, когато няма любов в живота си, която да го преобрази и омилостиви.

 

Още по темата на Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

Една добра практика е Хипноза

Хипноза и НЛП 12: Моето ново Аз.

1. Хипноза “Отговор на въпрос”

 

 

Advertisements

Как да се възнаграждаваме?

opening-present-box_23-2147503126

Начинът, по който мислим, оказва влияние на начина, по който действаме и определя как да се чувстваме.

Когато полагаме някакви усилия, било то в работата, навън, вкъщи, сред колеги или близки, добре е да мислим как да се възнаграждаваме.

Възнаграждението към самите нас носи чувство за удовлетворение, чувство за постижение и поддържа в нас тонус за настроение и изграждане на едни добри мисловни нагласи за всичко, което правим. Оттам чувствата ни са положителни и удовлетворителни – усещаме се някак по-добре.

Защо обаче по-често сякаш не си позволяваме да се възгнаграждаваме? Мислим си, че да свършим нещо, което изисква усилия, опит, обучение, компетентност не е кой знае какво. Или може би нямаме този навик да се “потупваме” по рамото за добре свършена работа сами, а все чакаме някой друг да го направи вместо нас, да ни потупа, да ни забележи, да ни похвали.

Да се възнаграждаваме сами е нещо много полезно и ценно.

1. Развиваме любов към себе си. Обръщаме внимание на важни неща от ежедневието си. Не чакаме някой друг да ни похвали и поощри.

2. Изграждаме нов навик да се самонаблюдаваме, да забелязваме какво правим, как го правим, дали бихме могли и по-добре.

3. Показваме на себе си и на вселената, че заслужаваме награда, поощрение, че сме доволни от действията си, от постъпките си.

4. Фокусът ни е към това какво сме свършили, а не върху това какво не сме свършили или че можем много повече. Винаги може и още, важното е да го забелязваме и да вървим напред, да вярваме, че за точно този момент сме дали най-доброто, на което сме били способни.

5. Даваме пример на хората около нас, на най-близките ни – да се обичат, да са по-уверени в себе си. Личният пример с дела, а не с думи променя и тях.

Как да се възнаграждаваме?

1. С екстри! Масаж на гърба или цялото тяло, вана, приятен душ, посещение на театър, кино, опера. Покупка на красива дреха, обувки, чанта.

2. Без да харчим непременно много пари, бихме могли да се възнаградим с време за себе си – да си пуснем приятна любима музика, да си починем на любимия фотьол или легло (диван), да отпуснем тялото, да се свържем с мислите и чувствата си.

3. А защо не и разходка в парка! Да прегърнем дърво или, ако времето позволява, да се разходим боси по тревата. Да си позволим да се потопим в магията на природата с нейните красиви картини, чудни звуци и усещания.

4. Да си позволим да разширим светогледа си и да направим нещо, което никога не сме правили. Да излезем от зоната си на комфорт и да потърсим ново хоби, нова дейност.

5. Да си възродим стари взаимоотношения; да си създадем нови социални контакти.

 

С какво още би допълнил(а) списъка?

 

Още по темата на Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

И на терапевтичния тренинг Тренинг “Женска енергия”

Една добра практика за свързване с детето вътре в теб е Медитация: Вътрешно дете.

Как да променим начина, по който се чувстваме?

th

Обърни внимание какво се случва, което провокира в теб проява на негативни емоции – гняв, яд, раздразнение, тъга, хаос… Бъди осъзнат от къде тръгва всичко. Обикновено е някаква конкретна случка, но не тя сама по себе си е причината. Тя е само поводът. Причината се състои в онзи поток от мисли, които се изливат на мига. А тези мисли са напълно автоматизирани – ужасна съм, за нищо не ставам, ще умра, всичко е отвратително, защо на мен, хората са отвратителни…. и много други. Така се появяват негативните емоции.

Как да се справим? Как да променим начина, по който се чувстваме?

  1. Кажи си СТОП. Бъди осъзнат какво се случва. Знай, че всеки има свой начин на реагиране. Какъв е твоят начин? Това е ИЗБОР – как да реагираш – като се “закачиш” и се разгневиш или като не се “закачиш” и бъдеш неутрален.
  2. Не потискай емоциите си, виж ги, наблюдавай ги, анализирай ги. Кои автоматизирани мисли са ги породили. Дишай дълбоко и започни една по една да отхвърляш мислите – те не са истина за теб. Практикувай го всеки път, когато усетиш, че започва да се надигат негативни емоции.
  3. Движи се, направи нещо с тялото си. Направи няколко упражнения, ако имаш възможност – тичай. Не спирай да дишаш дълбоко.
  4. Въпреки надигащата се тревожност, говори си позитивно. Спомни си как си се справил в подобна ситуация преди. Влез в тази конкретна ситуация, виж я с очите си, почувствай удовлетворението от себе си. Така ще намалиш за секунди тревожността. Винаги има конкретна ситуация,  нужно е само да си я спомниш – хубаво нещо, което си постигнал, с което се гордееш. Тази техника действа в много ситуации.
  5. Храни се здравословно, пий много вода. Някои хора в състояние на потиснатост и тревожност пият кафе, пушат цигари, употребяват алкохол, за да се отпуснат. Това може би води до краткотрайно облекчение, но по -често довежда до други проблеми.

Това е само малка част от начините за справяне с емоциите – някои са по-ефективни от други, а трети вие сами може да намерите за себе си.

НЛП (Невро-лингвистично програмиране) осигурява много техники, които позволява всеки сам да избира емоциите си и да осъществява дълготрайни промени по пътя на личностното си развитие.

Още по темата на  Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

 

 

 

Мантра – връзката с Бог.

mantras

Многократното повтаряне наум на дума, фраза (МАНТРА) установява връзка с Бог. Може да се повтаря по време на медитация, йога, а може да се използва и в ежедневието.

Мантра е една дълбинна практика на ума. Съсредоточавате се върху думата. Тази дума може да е ОМ, АУМ, ЛАМ, ВАМ… Смята се, че звукът ОМ е създал материята, изтегляйки материята от Празнотата. Фразата трябва да е кратка, звучна, трябва да съдържа свято или свещено име. Силата й се крие в самото повтаряне. Самата дума носи вибрации при произнасянето й. Произнасяйте я бавно и концентрирано. По всяко време може да я повтаряте – докато отивате на работа, докато се разхождате, докато пазарувате, докато миете чинии или тичате в парка.

Като спрете да я повтаряте, фокусирайте с върху чувствата и усещанията си.

Използвайте я в момент на страх, болка, гняв, при силни емоции. Мантрата води до трансформация, пречиства ума и емоциите, води до изцеление на тялото – ментално, емоционално, физически.

Когато чуваме думите често, това повторение води до повишаване на здравето, до пречистване и лечение. При концентрирането и повторението се изисква дисциплина. Умът скача, блуждае, иска да спре, да избяга другаде, връщате го тук и сега. Умът бавно притихва и се дисциплинира – започва да слуша.

Този начин на медитация помага при самолечение. Една добра мантра е АВЕ МАРИЯ. Изпълва те със спокойствие дори в най-трудните моменти.

Когато не сте заети, в ума ви кънти мантрата. Това е директната ви връзка с Бог.

 

 

Една добра практика е: Хипноза

Още по темата на  Курс обучение “Как да управлявам емоциите си чрез НЛП?”

Заповядай на: Група за тревожни разстройства.

Пази се, човече.

Животът ни учи на всичко, което ни трябва. Дава ни всичко, което можем да понесем.
Идват хора, случки, събития при нас с една единствена цел – да бъдем по-добри хора, по-осъзнати, по-будни.

Пази се, човече!
1. ОТ ОТРИЦАТЕЛНИ МИСЛИ…
Мислите са всичко. Те ни носят живот, животът – действие, действието – смисъл. Светът е това, което мисля. Случващото се е хубаво или лошо според мислите ми и начинът, по който аз ги избирам. Аз управлявам мислите си.
“Най-високото положение, до което е достигнала човешката мисъл, е Истината. Дойдеш ли до това положение, ти си доволен от всичко.” Петър Дънов. Мисли по-ярко, по-светло, по-положително и действията ти ще бъдат безупречни.

2. ОТ НЕГАТИВНИ ХОРА…
Пази се от тях, човече. Те изсмукват всичко живително от теб. На всички ни се случва да преживеем нещо тежко, на на някои хора начинът им на живот е да се жалват, да търсят някой виновен. Защо да се разпиляваш като им обръщаш внимание? Съсреодоточи се върху сродните души, тогава даването ти ще е най-смисленото и естествено нещо – даване на грижа, внимание, любов. Връзката с хубави хора, любими, смели и всеотдайни, е споделен път в пътуването, наречено живот. Намирай време да оставаш в тишина – най-добрата компания си си ти самият. Как общуваш със себе си?

3. ОТ УСПЕХА…
Стигнеш ли до връхната точка – дай боже всекиму!
Върхът е покорен, мечтата се е сбъднала. Пътят е зад теб. Забравил си за болките. Жертвите са си стрували.
А сега на къде? Спрял си. А посоката е важна. Успехът замъглява, успива. Трябва ти действие, вършене, активност. Успехът е най-временното нещо, ако спреш и забравиш да продължиш, забравиш да се изкачваш. Има нови върхове, още по-величествени, още по-стръмни, но с нови гледки, които можеш да видиш и да се насладиш, само ако си там, на високото. На новата височина.
Пази се, човече, от успиване!